Domov

Prijava na NDAS Novičnik

NDAS Facebook

NDAS Instagram

Kontakt
Nomad Dance Academy Slovenija
Jakopičeva 13
1000 Ljubljana
Slovenija
nda@nda.si

Poštni naslov in sedež pisarne:
Trg Prekomorskih brigad 1
1000 Ljubljana

DŠ / VAT: 11214929
IBAN: SI 56 340001015894168, Banka Sparkasse

Podporniki

EU Projekti

Strateška partnerstva

Partnerji regionalne mreže NDA

Mreže

Sodelovanja

Premiera: 8. november | Ponovitve: 9. in 10. november
Mousonturm, Frankfurt

OPUSTENELO SANJANJE

Viktorija Ilioska in Katja Cheraneva

Koreografija in izvedba: Viktorija Ilioska, Katja Cheraneva
Dramaturgija / besedilo: Chiara Marcassa
Dramaturško svetovanje: Amèlie Haller
Light designer: (tbc)
Kostumografija: Laura Stellacci
Oblikovanje zvoka: Antonia Beeskow, Aran Kleebaur (tbc)
Scenografija: Nina De Ludemann
Tehnični direktor: Patrick Faurot
Producentke: Amélie Haller, Maren Küpper, Eva Streit

Koprodukcija:
Viktorija Ilioska, Mousonturm, Nomad Dance Academy Slovenija and Uferstudios

S finančno podporo: Kulturamt Frankfurt, Creative Europe (within Life Long Burning project), Hessisches Ministerium für Wissenschaft und Kunst, Fonds DaKuT

Gostovanje v Ljubljani nastaja v soordganizaciji: Nomad Dance Academy Slovenija in Kina Šiška ter s finančno podporo Mestne občine Ljubljana, Ministrstva za kulturo RS in Ministrstva za javno upravo RS

Makedonska plesalka in koreografinja Viktorija Ilioska, nekdanja študentka izobraževalnih programov Nomad Dance Academy in članica mreže, v zadnjem desetletju živi in dela v Nemčiji. Njeno delo Potrebujemo novo telo (2022) smo predstavili na CoFestivalu 2023. V okviru evropskega prjekta Life Long Burning smo se pri NDA Slovenija odločili za koprodukcijo njene predstave Opustenelo Sanjanje (Desert(ed) Dreaming), saj je ena najprodornejših sodobnoplesnih umetnic s področja nekdanje Jugoslavije. 

Predstava Opustenelo sanjanje, ki jo Ilioska ustvarja skupaj s plesalko in koreografinjo Katjo Cheranevo, si za izhodišče postavlja vprašanje, kaj ostane, ko zapustimo kraje, telesa ali (kulturne, politične, družbene) sisteme? Umetnici si za študijski primer jemljeta lastne osebne in delovne biografije s poti med Rusijo, Severno Makedonijo in Nemčijo ter jih podvržeta metodični umetniški obravnavi, v kateri se detektirane sledi podvržejo puščavi kot večplastni metafori: prostora politične suše in zapuščene utopije, a hkrati tudi potencialnosti, iz katere lahko vzniknejo skrb, sprememba in regeneracija. 

Praznine ne jemljeta kot odsotnosti, ampak prostor potencialnosti (zaloge možnosti). Izhajajoč iz hidrofeminizma, spekulativne fikcije in feminističnih ekologij, delo raziskuje telesna dejanja in geste umika, odstopa, preklica, odtegnitve, propada, odpada, škode, viška in izpraznitev na področjih telesnosti, ekologije in življenjepisa. Katere oblike življenja, želja in spominjanja preživijo v tem, kar je zapuščeno in kako si lahko v the rečeh zamišljamo vznik novega? Na odru puščava postane med-kraj, v katerem vznikajo ruševine, spomini ter fragmenti prihodnjih oblik. Opustenele sanje so čutno-poetično povabio, da se opustošenja in obupa ne razume kot zaključek, ampak kot začetek: področje novega soobstoja sredi globalne izčrpanosti. 

Projekt se s prednostnimi usmeritvami programskega sklopa povezuje v predstavljanju regijske umetnice, ki je povezana z RS od svojih začetkov in se vse močneje uveljavlja v srednje-evrospkem sodobnoplesnem prostoru, projekt bo imel svojo nemško premiero v uglednem centru Mousonturm v Frankfurtu in je nastal v okviru mednarodnih mrež Nomad Dance Academy in Life Long Burning. Njeno delo se tesno povezuje z vrednostnimi vidiki naših vizije in poslanstva, saj vsebuje eko-koreografske vidike razširjenega pojmovanja plesnega dela, vsebuje inovativne vidike postopkovnosti in zajema ključne sodobne družbene vidike javnega plesnega dela (migracijske poti) ter skupnosti.



Vikotrija Ilioska je plesalka, performerka in koroegrafinja, ki raziskuje koroegrafijo z vidika gibanja, besedila, glasu in zvoka. Končala je oddelek za ples na Glasbeni akademiji v Skopju ter magisterij iz koreografije na Inštitutu za uporabne gledališke študije v Giessenu v Nemčiji. V letu 2025/26 je v okviru programa Creative Croossroads pri projektu Life Long Burning izbrana kot umetnica mreže. Dela in živi v Frankfurtu ter sodeluje pri plesnih porjektih v različnih mestih po Nemčiji. S svojim delom premošča meje med Balkanom in Srednjo Evropo in je članica NDA mreže že 15 let.Katja Chernaeva je končala magisterij iz koreografije na Inštitutu za uporabne gledališke študije v Giessenu v Nemčiji. Med 2010 in 2015 je bila članica The Forsythe Company in je soustanoviteljica odprtega ateljeja HOOD, ki se je med 2016 in 2019 odvijal v PACT Zoolverain v Essenu. Od 2015 je sodelovala s koroegrafoma Fabricem Mazliahom in Yasmeen Godder ter Anne Imhof, glavne nagrajenke Beneškega bienala 2017. Dela v medijih koroegrafije, performansa, instalacije in pisanja besedil. Med leti 2021 in 2023 je skupaj s Fabrizem Mezliahom vodila Werkstatt, eksperimentalni projektni prostor, ki je med pandemijo Covida-19 podpiral plesne umetnike v Frankfurtu.