Premiera: 2013 - Muzej sodobne umetnosti Ljubljana
Sodelovanje: Urban Kmet, Kai Simon Stöger in Jasmina Založnik
Izraz “mapiranje” je postal širok pojem, ki se ga uporablja za različne namene, med drugim kot ena izmed oblik umetniškega urjenja/prakse. B-mapiranje se loteva pojma mapiranja z nekoliko drugačne perspektive. Ne teži k risanju zemljevidov krajev, ki jih odločilno oblikuje gledalčevo zaznavanje in percepcija, pač pa za izhodiščno točko vzame telo in njegovo umeščenost ter način umeščanja v prostor.
B-mapiranje je umetniški projekt, ki omogoča skupinsko pogajanje o tem, kaj je na tehtnici in kaj želimo kot skupina zgraditi. Ustvarjalci igre smo jo razvijali več kot tri leta in preverjali njeno strukturo z različnimi skupinami v različnih okoliščinah. Tako smo uspeli ustvariti osnovna orodja, ki se jih da uporabljati v različnih okoliščinah. A tudi projekt kot celoto z njegovo odprto strukturo in različnimi protokoli, je orodje samo po sebi.
Projekt poskuša preseči utečene strukture dvodimenzionalnega risanja in brainstorminga tako, da prenese misli v prostor in omogoča preigravanje njihovih položajev v prostoru. Značilno za orodje kot je B-mapiranje, je, da se ustvari zemljevid, ki je močno, če ne povsem, odvisen od konteksta, vsebine in potreb. Orodje, ki se ga da razširiti, uporabiti, razviti. In ima jasno ter trdno izhodišče in se prilagaja, premika, razvija glede na posamične potrebe in kontekste. Namen je, da se omogoči lažja, hitrejša, nepredvidena povezava, komunikacija in integracija različnih deležnikov: sodelavcev, institucij, družb. Pri tem uporablja različne razlike med zemljevidom na papirju in zemljevidu kot procesu, ki se ustvarja oziroma tke iz naših prisotnostnosti. Tako je pogajanje o položajih in med položaji v zemljevidu pomembnejše od “končnega” položaja stvari. Neprestano premeščanje položajev ne zmanjša dobrobiti procesa ustvarjanja zemljevida, kvečjemu doda kako dobrobit več kot ustvarjen zemljevid na papirju.
B-mapiranje je zraslo na tem polju želja. Lahko je orodje za načrtovanje, za nahajanje skupnega imenovalca ali pa sinergij. Omogoča razumeti situacijo iz različnih vidikov in najti strukture, ki se ogibajo osredotočanja samo na osrednji vidik. Zato lahko spoji razne načine strukturiranja in doprinese k odkritju novega pristopa k situaciji, drugim spet razčisti vizijo, kakšen bi lahko bil možen pristop te strukture, vlog udeleženih in hkrati lahko preusmeri pozornost na negotovosti in kako jih prebroditi in z njimi delati.
B-mapiranje je projekt Nomad Dance Institute, ki je nastal na prvem srečanju Nomad Dance Institute konec septembra 2013 v Muzeju sodobne umetnosti Metelkova. Je sodelovanje med Urbanom Kmetom, Kai Simon Stöger in Jasmino Založnik. Od takrat so se srečevali v različnih mestih, delali z najrazličnejšimi skupinami.
B-mapiranje je vplivalo na nastanek Duck Shaped Triangle, projekt Kai Stöger, ki se je začel leta 2016, in s katerimi si deli dramaturška orodja.
B-mapiranje sta uporabila Dejan Srhoj in Nina Božič v delavnici “Innovation leaders for courageous ideas – Eskilstuna Municipality, Sweden”, 2014 in 2015.
B-mapiranje je bil prvi korak raziskave in projekta Darka Dragicevića, Martina Sonderkampa in Jasmine Založnik, ki se je izoblikoval v uprizoritveno instalacijo Approximations, 2015.