Domov

Prijava na NDAS Novičnik

NDAS Facebook

NDAS Instagram

Kontakt
Nomad Dance Academy Slovenija
Jakopičeva 13
1000 Ljubljana
Slovenija
nda@nda.si

Poštni naslov in sedež pisarne:
Trg Prekomorskih brigad 1
1000 Ljubljana

DŠ / VAT: 11214929
IBAN: SI 56 340001015894168, Banka Sparkasse

Podporniki

Strateška partnerstva

Partnerji regionalne mreže NDA

Mreže

Sodelovanja


2. do 6. september | Ljubljana
Krater - Bežigrad

Koreografski obrat 10 - Eko koreografija - drugi sklop

z Martino Rusham in Mathilde Vrignaud

Martina Ruhsam in Mathilde Vrignaud, nas vabita h kolektivnim praksam v Kraterju, ki vključujejo umetniško hojo, poslušanje, pogovore, koreografiranje in skupno doživljanje prostora ter njegovih številnih medsebojno prepletenih prebivalcev.

Te prakse so odprte za vse, ne glede na starost ali izkušnje.
Koreografski obrat (KO) je kuriran niz dogodkov, na katerem se osvetli izbran vidik (tema, problem) plesnega dela, ki vključuje postopkovni, izobraževalni, umetniški in diskurzivni program ter zajame celoten spekter sodobne plesne proizvodnje.

V KO10 letos preizprašujemo čedalje aktualnejši vidik plesne prakse: eko-koreografijo. Tega preizpraševanja se lotevamo raziskujoč ekologijo ne samo medčloveških odnosov s koreografskimi sredstvi.
KO10 raziskuje, kaj eko-koreografija že je, kje vse jo lahko že zaznamo in kakšni so njeni potenciali; kako jih brati, delati in biti z njimi v kontekstu ekološkega zloma v teku.

Več o projektuFB dogodekLokacija Krater

PROGRAM


Torek | 2.9. | 6.30 – 8.30
Krater



Kolektivna praksa #2: Jutranja meditacija in globoko poslušanje


Čemur sledita čajni in kavni obred.

Pristajanje in počivanje sta dva postopka, praksi, ki nam bosta pomagali preusmeriti pozornost na prostor, v katerem se bomo nahajali (Krater), da še toliko bolj pozorno poslušamo, kar vznika iz dane situacije.
Sreda | 3.9. | 16.00–18.00
Krater



Kolektivna praksa #3: Nikoli nismo bili posamezniki


Vadba hoje (v prepletu).

Daljša praksa kolektivne hoje, ki se bo začela v Kraterju, nas bo popeljala izven njega v njegovo neposredno okolico. Raziskovali bomo, kdo vse še tke mestno pokrajino poleg ljudem očitnih bitij in procesov. To nam bo omogočilo, da razširimo paleto načinov medsebojnega povezovanja in prispemo vse do izuma post-antropocentrične umetniške prakse.
Osrednji dogodek
Sobota | 6.9. | 17.30 – 19.00
Krater


Kolektivna praksa #1: Postati ekološka koreografija


Eksperiment, ki vznika iz odziva na okolje.

Pogovor v biotsko raznovrstnem okolju, ki se razvija skupaj s koreografijo hodečih poslušalcev. Kaj se lahko plesalci ter performerji naučijo od Kraterja in kako razmišljati o koreografiji ter ekologiji skupaj – z besedami in gibanjem? Sprehodimo se od realnosti k domišljiji in nazaj.
K pogovoru so tudi povabljeni Gaja Mažnarić Osole, DISKOlektiv in kuratorska skupina Koreografskega obrata.



5. in 6. september | 17.00 - 21.00 | Ljubljana
lokacijsko pogojena predstava z daljšim sprehodom
Grad Tivoli – Jakopičevo sprehajališče – Cankarjeva cesta – Čopova ulica – Prešernov trg

Galebi odletijo zgodaj

Gyula Cserepes in Bojana Robinson


Dom je kraj, kjer nas obdajajo spomini na toplino maminega objema. Varen kraj, kjer se počutimo varni. Dom je občutek ukoreninjenosti. Je občutek, ki ga poskušamo znova vzpostaviti vsakič, ko se preselimo.

V tej izvedbi v trajanju se avtorja-izvajalca Bojana Robinson (SRB/SLO) in Gyula Cserepes (SRB/HU) posvečata kulturni identiteti skozi prizmo čezmejnih migracij. Oba sta se rodila in odraščala v nekdanji Jugoslaviji, nato pa sta se preselila v druge evropske države. Čeprav Bojana živi v Sloveniji in Gyula v Franciji, oba menita, da imata enake korenine. Njuna radovednost izhaja iz te skupne identitete, saj sta bila na začetku svojega življenja oba Jugoslovana.

Duet raziskuje vprašanja, kot so: kateri običaji in tradicije oblikujejo našo identiteto? Kaj se z njimi zgodi, ko se preselimo v novo okolje? Kako nove izkušnje nadalje oblikujejo naš občutek identitete? Kako se lahko dejansko pogovarjamo o identiteti?

Galebi letijo zgodaj temelji na gibanju in antropološki raziskavi. Gibalni material izhaja iz preprostega triolnega koraka. V predstavi oba izvajalca nenehno preoblikujeta ta motiv. Njuna koreografija hoje je predelava ljudskih plesov iz Karpatov in Balkana. Z uporabo teh motivov Bojana in Gyula ustvarjata izvedbo, ki sama po sebi migrira: je nenehno nastajajoče postajanje v teku.

Antropološka raziskava temelji na pogovorih z različnimi narodnimi manjšinami. Galebi letijo zgodaj uporablja osebne zgodbe obeh izvajalcev skupaj s pripovedmi, ki sta jih zbrala med ustvarjanjem. To raziskavo nadaljujeta vsakič, ko nastopata v novem kraju. Na ta način se predstava vedno lahko poveže z lokalnim okoljem, obenem pa prehaja meje.

Galebi letijo zgodaj vabi občinstvo, da se pridruži potovanju. Bojana in Gyula želita ustvariti prostor, kjer lahko publika razmišlja o svoji kulturi in identiteti. Poleg tega predstava želi raziskati izziv ponavljajočega se ukoreninjanja. Galebi letijo zgodaj je ples nenehnega prehajanja venomer spreminjajočih se identitet. Ples ukoreninjanja v iskanju osebne kulturne zgodovine.

Med predstavo lahko publika prihaja in odhaja po lastni presoji


Avtorja in izvajalca: Bojana Robinson in Gyula Cserepes
Izvirna glasba: Januš Aleš Luznar
Kostumi: Timotej Rošc
Dramaturgija: Maša Radi Buh
Fotodokumentacija: Nada Žgank
Videodokumentacija: Gaja Madžarevič
Grafično oblikovanje: Blanka Csasznyi in Dénes Csasznyi
Oblikovalec in svetovalec za prostor: Bor Pungerčič
Producentka in koordinatorka: Mojca Prešern Levstek
Svetovalka: Jasmina Založnik
Produkcija: Nomad Dance Academy Slovenija
Koprodukcija: Hrvatski kulturni dom na Sušku
Podpirajo: Culture Moves Europe, Goethe Institut, Hupa Brajdič, Ministrstvo za kulturo Republike Slovenije, Mestna občina Ljubljana in Workshop Foundation
Posebna zahvala: Dragana Alfirević, CoFestival, Diana Csasznyi, Zoltán Cserepes, Zeynep Demir, Aleksa Denčić, Ivona Dunoski Mitev, Thiago Granato, Gordana Kvajo, Edvin Liverić, Milica Matade Mafrici, Rindra Rasoaveloson, Matt Robinson, Zdenka Šibalin Klepac in Rok Vevar

Delo je bilo ustvarjeno s finančno podporo Evropske unije. Mnenja, izražena v tem zapisu, nikakor ne odražajo uradnega stališča Evropske unije.



13. september | 20.00 | Maribor
Oder Gosposka, Center plesa Maribor

29. september | 19.30 | Ljubljana
Mestni muzej Ljubljana

Tri lune gledajo v naš planet

Tina Benko in Ema Križič

Aristotel meni, da je sreča v naši zmožnosti kontemplacije. Kontemplacije tega, kar je, kar je bilo in kar še bo. Tri lune gledajo v naš planet je plesna kontemplacija o sobivanju, o uglaševanju v skupnost in o avtonomnosti znotraj skupnega. O medsebojni podpori, o vztrajnosti in o vlaganju v nekaj, v kar verjamemo, pa tudi o tistem, kar se nam vrača. Za kratek čas se lahko izgubimo in dovolimo, da nas zanese naša lastna misel, spomin, emocija. Za trenutek lahko posodimo svoj pogled nekomu, ga s pogledom obvarujemo, izzovemo in se ga dotaknemo.

Umetnice nas vkrcajo na svojo ladjo in nas popeljejo na popotovanje po krajini vidnega, slišnega in čutnega, kjer se izkušnja gledanja plesa prenese na celotno gledalčevo telo. Čas se razpre v svoji gotovosti in preko gibanja plesalk vstopamo v področje kairosa, časa, ki presega ta trenutek, ki nas povabi v prepuščanje in odpre naše notranje slike, zaznave, odnose. Predstava Tri lune gledajo v naš planet sloni na plesni praksi, ki jo Tina in Ema razvijata zadnji dve leti. Ta praksa omogoča notranjo, ad hoc dramaturgijo, ki izvira iz gibanja samega in se upira ureditvam zunanjega pogleda ter homogenizaciji pomenov. Zato je ta predstava vedno premierno izvedena.

“It is never we who affirm or deny something of a thing; it is the thing itself that affirms or denies something of itself in us,” pravi Spinoza. Vprašanja o plesu kot načinu gibanja izginejo. Nastopijo vprašanja o plesu kot načinu vedênja in zaznavanja, o načinu, kako smo v svetu. Predvsem o plesu, ki razpira tako človeške kot nečloveške ravni bivanja in jih vzporeja in nagovarja tako, da ustvarja alternativo - novo ekologijo odnosov za novo dobo.

Dragana Alfirević

Avtorici, plesalki:
Tina Benko, Ema Križič
Glasbenica: Ida Hiršenfelder
Oblikovalka svetlobe in prostora: Toni Soprano Meneglejte
Starejša sestra: Dragana Alfirević
Kostumografinja: Dajana Ljubičić
Oblikovalec grafične podobe: Danijel Mohorič
Produkcija: NDA Slovenija, Dragana Alfirević
Koprodukcija: Center plesa Maribor, Divje ptice IPG, DUM Društvo umetnikov
Zahvale: DSPS, DUM projektni prostor, Mestni muzej Ljubljana




26. do 29. september | Ljubljana

SoPoučevanje

Gisela Mueller, Rok Vevar, DISKOlektiv, Dejan Srhoj

Med 26. in 29. septembrom bo v Ljubljani potekal CoTeaching, na katerem bodo Gisela Mueller, Rok Vevar, DISKOlektiv, Dejan Srhoj in gostje raziskovali odnos med plesom in arhitekturo.

CoTeaching je izobraževalni format, pri katerem dva, trije ali več pedagogov sočasno poučujejo isti plesni trening ali delavnico. Format od leta 2012 razvijamo člani mreže Nomad Dance Academy skupaj z drugimi povabljenimi pedagogi, izvajamo pa ga tako v Sloveniji kot tudi v številnih evropskih državah.

Tokratno srečanje bo obsegalo javne dogodke ter čas za študij in pripravo pedagoškega modula na izbrano temo. Javni dogodki bodo najavljeni naknadno. CoTeaching nastaja v okviru projekta DanceMap.



3.oktober - 29. november | Ljubljana
Muzej sodobne umetnosti - 1. nadstropje

UVOD V SODOBNI PLES - delavnica

vodji delavnice Rok Vevar in dr. Jasmina Založnik


Delavnice so brezplačne
Rok za prijave je 20.september 2025

Prijava

Nomad Dance Academy Slovenija v sodelovanju z MG+MSUM v Začasnem slovenskem plesnem arhivu (Muzej sodobnih umentosti Metelkova, Maistrova 3, Ljubljana, 1. nadstropje) med oktobrom in novembrom 2025 organizira tedenska srečanja (delavniška oblika).

Cikel delavnic Uvod v sodobni ples bo slušateljem ponudil vpogled v izbrane praktične in teoretske epistemološke vidike sodobne plesne umetnosti dvajsetega stoletja.  Slušateljem nudi osnovna bralna in kontekstualna orodja, s katerimi vstopamo v »branje« in mišljenje sodobnega plesa. S pomočjo ključnih zgodovinskih paradigem in njihovih kontekstov se bomo sprehodili po proizvodnih in ustvarjalnih obratih sodobnega plesa 20. stoletja ter ugotavljali, kako se je v njih spreminjalo mišljenje plesnih teles, prostora, časa, koreografskih struktur, instance koreografinje, plesne gledalke, plesnih institucij itn. ter ravnanje z njimi.

Predstavili bomo ključne zgodovinske in kontekstualne trenutke, v katerih so vzniknili preobrati in spremembe v proizvodnji in ustvarjanju sodobno plesnih del ter njihovih pojmovanj (od predstav do studijskih praks). Dotaknili se bomo tudi načinov, kako so se na plesno delo odzivale različne sodobnoplesne javnosti, kako so se slednje proizvajale, gojile in spreminjale.

Naše zgodovinsko povečevalno steklo bo zajelo obdobje od prehoda med 19. in 20. stoletjem, preko zgodovinskih avantgard do obdobja po drugi svetovni vojni in zadnjih desetletij 20. stoletja; od zgodnjega modernega plesa do konceptualnega plesa ali »post-plesa«.



Delavnice bodo potekale v obliki predavanj in pogovorov, ki bodo temeljila na dokumentarnih filmskih posnetkih iz zbirke Začasnega slovenskega plesnega arhiva v + MSUM-u.  

Uvod v sodobni ples bo imel v jesenskih mesecih šest terminov. Srečanja bodo potekala ob petkih med 15:00 in 18:00 uro. 

Namenjena so slušateljem različnih starosti, profesionalcem in ljubiteljem, (bodočim) kritičarkam_jem, dramaturgom_injam, ki si želijo poglobiti svoje znanje s področja sodobnega plesa. 



Voditelja: Rok Vevar, zgodovinar in kurator na področju sodobnega plesa, in 

dr. Jasmina Založnik, publicistka, kuratorica in producentka na področju sodobnega plesa.

Slušateljicam in slušateljem bo ob delavnicah omogočen ogled predstav CoFestivala 2025, mednarodnega festivala sodobnega plesa za ceno kulturnega evra.