Domov

Prijava na NDAS Novičnik

NDAS Facebook

NDAS Instagram

Kontakt
Nomad Dance Academy Slovenija
Jakopičeva 13
1000 Ljubljana
Slovenija
nda@nda.si

Poštni naslov in sedež pisarne:
Trg Prekomorskih brigad 1
1000 Ljubljana

DŠ / VAT: 11214929
IBAN: SI 56 340001015894168, Banka Sparkasse

Podporniki

Strateška partnerstva

Partnerji regionalne mreže NDA

Mreže

Sodelovanja

SOPOUČEVANJE

Premiera:
2012

Pedagogi:
Dragana Alfirević,
Gisela Müller,
Rok Vevar,
Gregor Kamnikar,
Dejan Srhoj 
pedagogi s šole CodArts iz Rotterdama 
pedagogi SVŠGUGL v Ljubljani.

SoPoučevanje je izobraževalni format v katerem dva, trije ali več pedagogov so-poučuje isti plesni trening ali delavnico. Format razvijamo člani mreže Nomad Dance Academy in drugi povabljeni pedagogi.

SoPoučevanje odpira izobraževalni proces preko ustvarjanja varnega okolja poučevanja/učenja, kjer prenos znanja ter plesna in teoretska praksa potekajo v prijateljskem tonu.

Pravila SoPoučevanja so določena preko score-a (koreografske partiture), ki se prilagaja specifični situaciji, študentom in nalogi, ki smo si jo zadali. Score lahko vsebuje cilj treninga, čas, število učiteljev ter druge informacije, ki omogočajo jasno, a hkrati igrivo situacijo.

Elemente plesne prakse in teorije v tem formatu spajamo in jih ne delimo. S tem namenom so-poučujejo tako plesni pedagogi kakor plesni teoretiki.

Samo ime formata predlaga sobivanje idej, metod poučevanja ter pogledov na to, kaj sodobni ples je. Sodelovanje v CoTeachingu od udeležencev zahteva odprtost do preskušanja novega, možnost napake in deljenja znanja. Učiteljem omogoča sopostaviti svojo pedagoško prakso z drugimi pedagogi ter omogoča takojšen odziv.

Jedro pedagogov sestavljamo člani Nomad Dance Academy: Dragana Alfirević, Gisela Müller, Rok Vevar, Gregor Kamnikar in Dejan Srhoj. V obdobju 2020–2022 se nam bodo pridružili še pedagogi s šole CodArts iz Rotterdama ter pedagogi SVŠGUGL v Ljubljani. Proces nameravamo skleniti z dvema konferencama o novih formatih poučevanja. Ena v Ljubljani in druga v Rotterdamu.

CoTeaching format izvajamo od leta 2012, z njim smo gostovali v srednjih šolah, akademijah in na odprtih delavnicah v Sloveniji, Hrvaški, Srbiji, Makedoniji, Bolgariji in Italiji.

So-poučevanje svoje naloge, vaje in znanja zajema iz širokega nabora različnih plesnih tehnik, praks, hibridov in pedagoških iger in jih oblikuje v naslednje module:

(a)       ludus (ples skozi teorijo iger),
(b)       živa plesna zgodovina – zgodovina plesnega studia,
(c)       telesa in njegove politike,
(d)       zgodovina in kultura telesne izkušnje,
(e)       tek skozi principe plesne kompozicije,
(f)        telo kot krajina in klima,
(g)       zgodovina telesna vertikalnosti in horizontalnosti v plesu.

Vsakokraten kolektiv so-poučevalcev si želi, da študentje učne situacije zapustijo z razumevanjem: da je plesni studio relacijska (medtelesna) in nehierarhična učna struktura, kolektivna in ne individualna učna izkušnja (po Rancièrovem konceptu »nevednega učitelja«), da zahteva aktivno udeležbo vseh sodelujočih, tako učiteljev kot študentov, ustvarjalen in ne produktiven (storilnosten) proces akumulacije znanj (proces je pomembnejši od učinkovitosti produkta), da je učno okolje za proces mišljenja in praktičnega dela pomembnejše kot fabrikacija vednostnega prenosa, da je znanje skupna (skupnostna) in ne zasebna stvar, da (plesna) umetnost, njena proizvodnja in ustvarjanje stvar vseh tistih dobrih reči, ki se jih nikoli ne more do konca izmeriti (kvaliteta namesto kvantitete, razvoj namesto rasti).