Domov

Prijava na NDAS Novičnik

NDAS Facebook

NDAS Instagram

Kontakt
Nomad Dance Academy Slovenija
Jakopičeva 13
1000 Ljubljana
Slovenija
nda@nda.si

Poštni naslov in sedež pisarne:
Trg Prekomorskih brigad 1
1000 Ljubljana

DŠ / VAT: 11214929
IBAN: SI 56 340001015894168, Banka Sparkasse

Podporniki

Strateška partnerstva

Partnerji regionalne mreže NDA

Mreže

Sodelovanja

V IZVRSTNEM REDU

Realizacija:
2024

Ideja in sokoreografija: Mateja Bučar
Izvajalke in izvajalci ter soustvarjalke in soustvarjalci giba in plesa: Andreja Rauch Podrzavnik, Nataša Živković, Kristina Aleksova, Katja Legin, Tina Valentan, Bojana Robinson, Nina Pertot Weis, Loup Abramovici, Beno Novak, Jana Menger, Jerneja Fekonja, Tini Rozman in Jernej Bizjak
Glasba, zvok: Drago Ivanuša in J. S. Bach
Besedilo: Robert Pfaller, Rok Vevar
Kostumografija, luč: DUM

Produkcija:
DUM
Koprodukcija: Cukrarna in CoFestival 2024

Sofinanciranje projekta:
Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo.
Mateja Bučar je v Cankarjevem domu v letu 2017 predstavila delo z naslovom Pol-na-črta, ki ga v slovenščini lahko fonetično preberemo bodisi kot prometno oznako na cestišču bodisi kot polovičen načrt. Ta poroka hudomušnega humorja in izčiščenih koreografskih problemov, ki se jih ponavadi loteva Mateja Bučar, je njen avtorski podpis. 

Predstava V izvrstnem redu je nekakšno nadaljevanje Pol-ne-črte. Sklenjena ravna kolona plesalcev, ki je lahko premica zgolj v primeru, da sega preko optičnega območja odra in si zato gledalci lahko zamislimo njeno neskončno nadaljevanje, je nekakšen nemogoči ideal klasičnih koreografskih redov, učinka, ki občinstvo poteši z estetskim doživljajem. Ravna črta v plesu je na horizontalni ravni zgolj optični učinek, ki učinkovito prikrije neizbežne krivine. Popolna je lahko zgolj na vertikalni ravni: pri padcu predmeta z višine na tla, padcu, ki ga neizbežno koreografira težnost. Mateja Bučar bo tako z domačimi plesalkami in plesalci imobilizirala korporealnost sodobnega plesa, se ji usedla na ude in ji rekla: »Sprosti se. Tu si doma.« Vse ostalo je zgolj vstajenje v krivine. Ob razmerju med vertikalnim in horizontalnim položajem telesa nam pride na misel Camusov Uporni človek: »Če hoče bog postati človek, mora najprej obupati.« V svetlo prihodnost torej vodi predvsem stik s tlemi, raba teže in upor.

Koreografija se je v prostoru z volumnom in dolžino, kakršno ima avla Cukrarne; omogočaila vrsti oziroma liniji se je lahko jasno začrtala, se odvijala, razvijala, krivila, raztegovala in krčila, razvnemala in umirjala. Na eni strani strogost čiste linije, na drugi kompleksnost, divjost, premetenost gibalnih jezikov in artikulacij, ki se bodo prostovoljno vpenjale druga v drugo, druga za drugo, med seboj, nenehno pa se so se vile v navznoter močno kompleksni in na zunaj povsem preprosti čistosti ene same linije. Želeli so ujeti paradoksni moment med popolno osvobojenostjo in strogo disciplino, v katerega je venomer usodno ujeto živo, misleče in plešoče, nekaj te paradoksnosti, tiste, ki sega v današnje življenje širše, pa morda nakazuje tudi naslov: V izvrstnem redu.