SLO / ENG



KEITH HENNESSY


POLITIČNO ČAROVNIŠTVO ZA NOVE ČASE
JUNIJ 2025

V okviru svojega bivanja v Ljubljani v kontekstu projekta Koreografski obrat #10 je Keith vodil enotedenski laboratorij za lokalne umetnike iz katerega je nastalo novo delo, zasnovano na pobudo Dragane Alfirević in ustvarjeno v sodelovanju s slovenskimi umetniki, z naslovom Politično čarovništvo za nove čase, v katerem se politike igre in skrbi srečajo z rituali poletja v kontekstu zagovorništva za obnovo družbenih odnosov – tako med ljudmi kot onkraj človeškega.

S podporo Movement Research/Global Practice Sharing in Trust for Mutual Understanding, projekta Life Long Burning (Ustvarjalna Evropa), Ministrstva za javno upravo in Mestne občine Ljubljana. V sodelovanju z Zavodom Bunker, CK Španski borci/En-knap in festivalom Spider.


URŠKA BOLJKOVAC

DELAVNICA PLESNE FOTOGRAFIJE ZA SREDNJEŠOLCE
NOVEMBER 2023


Ob razstavi Odsev telesa je fotografinja Urška Boljkovac svoje znanje in izkušnje s specifikami plesne fotografije podelila na delavnici, ki je bila namenjena srednješolcem. Boljkovac je del domače umetniške skupnosti, kjer s svojim fotografskim delom dokumentira procese, dogodke ter motive s področja sodobnih scenskih umetnosti pretvarja v svojo umetniško fotografijo.

S podporo projekta (Non)Aligned Movements (Ustvarjalna Evropa) in v partnerstvu z CoFestivalom.







THIAGO GRANATO


SKOZI PERFORMATIVNE IN KOREOGRAFSKE PRAKSE
NOVEMBER 2023


Thiago Granato nas je vabil na umetniško potopitev, v kateri so se individualne in kolektivne delovne situacije služile kot osnova za raziskovanje različnih logik kompozicije. Preko koreografije smo proučevali izvedbene zmožnosti telesa, da ustvarja, prodira, se topi, spaja, premika in preoblikuje različne kontekste. Granato je na delavnici predstavil svojo metodologijo dela in predlagal nekaj možnosti za razpravo o tem, kako lahko v današnjem času prepoznamo, umestimo in vzdržujemo izvedbeno prakso oziroma koreografski projekt.

S podporo projekta Life Long Burning (Ustvarjalna Evropa). V organizaciji NDAS.


MÅRTEN SPÅNGBERG


KAKO ZELO NE MARAM UMETNOSTI, KI JE VIDETI EKSPERIMENTALNA
MAJ 2023

Mårten Spångberg je v okviru enotedenske rezidence izvedel javno predavanje z naslovom Kako zelo ne maram umetnosti, ki je videti eksperimentalna, predstavil svojo knjigo Stories That Tell No Nothing in mentoriral mlade koreografe ter pisce (Tatiana Kocmur, Anja Mejač, Julija Pečnikar). Njegova rezidenca, soorganizirana z Masko in Kinom Šiška, je ponudila dramaturško usmeritev in kritični okvir za razmislek o plesu in razširjenih koreografskih praksah.

S podporo projekta (Non)Aligned Movements (Ustvarjalna Evropa), Ministrstva za javno upravo in Mestne občine Ljubljana. V koprodukciji z Masko in Kinom Šiška.

Ogled  predavanja.
Spletna stran


CÉLINE LARRÈRE


COME TOGETHER, RIGHT NOW, OVER LJUBLJ
APRIL 2023


Dolgoletna sodelavka NDAS, Céline Larrère, nas je obiskala v kontekstu projekta Koreografski obrat #7: Srečanje z Deborah, v okviru katerega je vodila tridnevno delavnico z naslovom Come Together, Right Now, Over Ljublj. Na delavnici se je Céline osredotočila na predstavitev svoje prakse improviziranih solov, ki ustvarjajo plesno skupnost.

S podporo Ministrstva za kulturo Republike Slovenije in projekta Life Long Burning (Ustvarjalna Evropa), Ministrstva za javno upravo in Mestne občine Ljubljana.




ADAM KINNER


GLAS, KI GA BESEDILO NE MORE SLIŠATI
NOVEMBER - DECEMBER 2022

Gostujoči vsestranski umetnik Adam Kinner (glasbenik, kompozitor, koreograf, performer in plesalec) je v času svojega bivanja izvedel pet-dnevno delavnico in na CoFestivalu predstavil delo v nastajanju. Adam je s skupino delil elemente svoje prakse, ki združujejo glas in telo na določenem način − kako lahko produkcija zvoka z glasom tudi sproži oziroma je stimulans za produkcijo gibanja? Določene pripravljalne vaje (ogrevanje glasu in dihanja, na primer) so bile ponovljene, druge so se nadgrajevale z namenom, da se izkušnje in prakse utelešajo in nadgrajujejo. Na CoFestivalu je umetnik delil svoje delo v nastajanju v okviru programa Feministične poti plesa. Nastop je trajal približno 30 minut, sledil pa mu je pogovor z občinstvom. V nastopu je umetnik črpal iz delavniškega dela (torej iz snovi, ki jo je predstavljal in razvijal z udeleženci delavnice), pri čemer je bil poudarek na glasu kot "prostem" materialu, ki ni nujno vezan na jezik, besede, pomen.

S podporo programa 2022 GPS/Global Practice Sharing program of Movement Research in Trust for Mutual Understanding. V sodelovanju z JSKD in CoFestivalom.



KATRA KODELA


IZKUSTVENA ANATOMIJA
OKTOBER 2022


Delavnico izkustvene anatomije je pripravila in vodila Katra Kodela, terapevtka in pedagoginja. Delavnico smo zastavili tako, da je bila namenjena profesionalnim plesalcem, ki sicer tudi imajo že izkušnje v somatskem delu. Katra Kodela je delavnico razdelila na telesne sklope, tako da smo vsak dan obravnavali eden izmed fizičnih sistemov, ter nato izkušnjo spravili v gib/ples. V classu smo prizadevali poglobiti občutenje človeske anatomije in razvili oz. intenzivirali sposobnost dialoga z “notranjim vesoljem” (propriocepcijo in interocepcijo). Potovali smo preko spoznavanja in povezovanja z različnimi vrstami tkiva: kostmi, mišicami, fascijo, živčnim sistemom, organi, ki imajo vsak svoj “karakter”, vsak svoj nivo zavesti in izraza.

JASEN VASILEV

NEMOGOČA DEJANJA
NOVEMBER 2021

Nemogoča dejanja Jasena Vasileva so proceduralno delo za deset izvajalcev, ki se v precej natančno odmerjenem in strukturiranem delovnem času spopadejo s postopki (strukturo, nalogami in dramaturgijo) plesnega sola Nutricula, da bi ga nato posamično in skupaj udejanjili. Delo se začne skrajno upočasnjeno, se nadaljuje s serijo nalog, pri katerih akterji delujejo ločeno, da bi se pri prostorski združitvi in ob menjavi svetlobe združili v sekvenci z naslovom Odmev, kjer v odprtem koncu dela zapustijo svoje ločene prostore, dogovorjene naloge in koncepte ter se združijo v igri drug z drugim, s trajanjem in občinstvom. Konci Nemogočih dejanj so bili ob različnih izvedbah različni: gledalci so prizorišče zapuščali, nekateri so se kasneje vrnili in ostali do konca. Nemogoča dejanja so kombinacija natančno strukturiranega in odprtega dela ter hkrati naloga za izvajalce in gledalce, ki se trudijo za nemogoče zastavke poiskati mogoče rešitve, domišljijo ponesti onstran poznanega in udobnega ter nemogočemu priskrbeti »stvarne alternative«.

S podporo projekta Life Long Burning (Ustvarjalna Evropa). V organizaciji Kino Šiška in NDAS.


DARKO DRAGIČEVIĆ

NEUSPEH KOT PRAKSA
OKTOBER IN NOVEMBER 2019

Napake, spodrsljaji in neuspehi niso le del umetniških praks, temveč tudi sestavni del podjetništva, znanosti in ne nazadnje življenja. V sodobnem svetu imajo negativen predznak. Neuspeh je nasprotje uspeha, in kadar je njegov koreograf kapitalizem, ga je treba izločiti. V nekaterih primerih ga je mogoče uporabiti kot strategijo. V umetnosti je neuspeh s svojimi številnimi različicami (napaka, spodrsljaj, eksperiment, odprtost, tveganje ipd.) prisoten na različne načine. Je sestavni del umetniške prakse, ki se poraja v razkoraku med namero in realizacijo. Po uspešni izvedbi projekta v Beogradu in Berlinu je Darko Dragičević v sodelovanju s predstavnico Mestne gverile iz Beograda in lokalnimi Ljubljanskimi ustvarjalkami v okviru umetniškega laboratorija razvijal umetniške prakse neuspeha. Predstavljene so bile v obliki prostorskih intervencij, da bi ustvarile drugačne, vzporedne oblike skupnosti s sredstvi, ki se upirajo splošni valorizaciji uspeha.

S podporo projekta Life Long Burning, programska linija Performance Situation Room (Ustvarjalna Evropa). V organizaciji Kino Šiška in NDAS.


LISA CLARK

DELAVNICA BODY-MIND CENTERING
OKTOBER 2018

V obdobju 2017-2021 NDAS je sodelovala produkcijsko pri projektu Snježane Premuš Fizične manifestacije in smo so-producirali rezidence v Budimpešti ter produkcijo predstave Vsak zdaj je čas, prostor. Oktobra 2018 smo skupaj izvedli delavnico Body-Mind Centering učiteljice Lise Clark. Clark od samega začetka razvoja metode sodeluje z Bonnie Bainbridge Cohen in je ena izmed najboljših pedagoginj BMC metode. Delavnico smo organizirali za umetnike sodelujoče pri Snježaninem projektu in tudi za širšo plesno sceno. 

S podporo projekta Life Long Burning, skozi programsko linijo Creative Crossroads Artists (Ustvarjalna Evropa).