Andreja Rauch Podrzavnik in Milan Tomášik
2025
John Cage je s prenosom glasbenih postopkov komponiranja v ples temeljno spremenil postopke proizvodnje koreografske umetnosti, da bi se oddaljila od okularocentrične ali optične podobe, ki je bila značilna za zgodnji modernizem. Projekt njegove inovacije podvrže tekstualnim in kontekstualnim, zgodovinskim in aktualnim vprašanjem, da bi si odgovorili na vprašanje, kako so danes aktualna ali kako jih danes rabiti v koreografiji.
Koncept projekta: Rok Vevar, Jasmina Založnik
Koreo-režija: Milan Tomašik, Andreja Rauch Podrzavnik
Soustvarjanje in izvedba; Bojana Robinson, Martin Kilvády, Andreja Rauch Podrzavnik in Milan Tomášik
Glasbeni ustvarjalci: klavir, violina, harfa, tolkala
Svetovanje za glasbeni izbor: Gregor Pompe
Glasbeni izbor: Andreja Rauch Podrzavnik in Milan Tomášik
Oblikovanje svetlobe: Borut Bučinel
Oblikovanje prostora: najbrž: Andreja Rauch Podrzavnik, Milan Tomášik in Borut Bučinel
Video: Darko Sintič
Video montaža: Andreja Rauch Podrzavnik
Izvršna produkcija: Mojca Prešern Levstek
Produkcija: DUM – Društvo umetnikov,
Koprodukcija: Nomad Dance Academy Slovenija in Zavod OHO (Forum za novo glasbo)
Mateja Bučar
2024
Mateja Bučar je v Cankarjevem domu v letu 2017 predstavila delo z naslovom Pol-na-črta, ki ga v slovenščini lahko fonetično preberemo bodisi kot prometno oznako na cestišču bodisi kot polovičen načrt. Ta poroka hudomušnega humorja in izčiščenih koreografskih problemov, ki se jih ponavadi loteva Mateja Bučar, je njen avtorski podpis. Predstava V izvrstnem redu je nekakšno nadaljevanje Pol-ne-črte
Izvajalke in izvajalci ter soustvarjalke in soustvarjalci giba in plesa: Andreja Rauch Podrzavnik, Nataša Živković, Kristina Aleksova, Katja Legin, Tina Valentan, Bojana Robinson, Nina Pertot Weis, Loup Abramovici, Beno Novak, Jana Menger, Jerneja Fekonja, Tini Rozman in Jernej Bizjak
Glasba, zvok: Drago Ivanuša in J. S. Bach
Besedilo: Robert Pfaller, Rok Vevar
Kostumografija, luč: DUM
Produkcija: DUM
Koprodukcija: Cukrarna in CoFestival 2024
Sofinanciranje projekta: Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana, Oddelek za kulturo.
Ivana Ivković
2024
Kot so rime z ne v obliki predstave-eseja raziskuje uprizoritve neuvrščenosti in neuvrščene koreografije. Ana Dubljević (Srbija), Viktorija Ilioska (Makedonija), Dražen Dragojević (Slovenija) in Sonja Pregrad (Hrvaška) so zadnji dve leti zbrani v modularnem koreografsko-raziskovalnem projektu NAM ChoreoLab, ki se
ukvarja z zgodovinskimi in osebnimi nasledstvi Gibanja neuvrščenih.
Video in vizualije: Thilo Garus
Kostumi: Tea Kantoci
Zvok: Jasmin Mahmić
Luč: TBC
Produkcija: Objekt plesa / Object of dance
Asistentka produkcije: Ivana Korpar
Koprodukcija: Muzej sodobne
umetnosti Zagreb, Antisezona 2, Center urbane kulture
Kino Šiška, Nomad Dance
Academy Slovenij, Lokomotiva –
Center za novo pobudo v umetnosti in kulturi Skopje
Julija Pečnikar
2023
Ustvarjalke telo in njegov fizični zapis jemljejo kot medij za prenos informacij. Zanima jih, kako podatkovno dojemanje telesa vpliva na razvoj gibalnih potencialov. Kljub popolni fizični predanosti so le informacija in se ne ukvarjajo z ničemer drugim kot z zgolj samo informacijo, a ne trivialno informacijo, ki jo lahko izračunamo, ampak informacijo o sami obliki ali obstoju.
Ples: Alja Branc, Sara Janašković, Julija Pečnikar
Glasba: Balázs Pattantyús, Bálint Pattantyús
Kostumi: Sara Brundula (oblikovanje in izvedba), Neža Dapčevič (zasnova)
Oblikovanje luči: Borut Bučinel
Grafično oblikovanje: Bálint Pattantyús
Video in fotografija: Tin Silvaši Meštrović
Mentorstvo: Patrik Kelemen
Strokovno svetovanje: Marten Spangberg, Denes Tornyi
Produkcija: Zavod NEST
Koprodukcija: Nomad Dance Academy Slovenija, Kino Šiška
Anneleen Keppens
2023
V predstavi Blue Moon Spring se trije plesalci podajo na osebno
potovanje ob poslušanju in gibanju ob jazzovski glasbi. K jazzu
pristopajo kot k filozofiji in ne le kot k žanru. Ples postane stalen
pogovor.
Kreacija in izvedba: Jason Respilieux, Margarida Marques Ramalhete, Peter Savel
Glasbena montaža in originalna partitura: Nicolasa Romboutsa
Oblikovanje luči in tehnična koordinacija: Elke Verachtert
Kostumi in scenografija: Sofie Durnez
Pomočnik scenografije: Tim Coenen
Tonski tehnik: Théo Jegat
Rezidence: Charleroi Danse, workspacebrussels, STUK, Cndc – Angers, KAAP, BUDA
Administracija: STUK
Koprodukcija: Charleroi Danse (BE), Cndc – Angers v okviru programa Accueil Studio (FR), KAAP (BE), Perpodium (BE), STUK (BE), Divert (HR), Nomad Dance Academy Slovenia (SI)
Dejan Srhoj
od 2022
Mapiranje je proces opazovanja mesta kot predstave. Opazovalec je vabljen, da vsakdanje gibe, zvoke, pogovore in predmete v mestu prevaja v fikcijo, mestne ulice se spremenijo v scenografijo, vsakdanji gibi pa v koreografijo. Tako vsak opazovan dogodek postane zgodba točno določene točke v mestu v natančno odmerjenem času.
Avtor: Dejan Srhoj
Umetniško svetovanje: Janez Janša
Fotografije: Sunčan Stone in Dejan Srhoj
Viktoria Ilioska
2022
Trošenje naravnih virov v nekrokapitalistični sedanjosti sovpada s potrebo po optimizaciji izčrpanih teles, ki pripadajo isti paradigmi proizvodnje. Viktorija Ilioska se s to kontradikcijo poigrava v koreografskih dejanjih, v katerih je telo hkrati naravni vir in objekt telesne optimizacije.
Koncept in koreografija: Viktorija Ilioska v pogovorih z Nastya Dzyuban, Laura Stellacci
Nastopajo: Viktorija Ilioska and Nastya Dzyuban
Glasovi: Amélie Haller and Maren Küpper
Oblikovanje zvoka: Laura Stellacci
Koprodukcija med: Lokomotiva – Center za nove pobude v umetnosti in kulturi / Choreographed bodies program, Life Long Burning (LLB) / Program Performance Situation Room, NDA Slovenija in Viktorija Ilioska
S podporo: Ministrstvo za kulturo Republike Makedonije, Kreativna Evropa (Life Long Burning)
Mala Kline
2022
Predstava VENERA: med ujetostjo in letenjem temelji na Botticellijevi sliki Rojstvo Venere, ki prikazuje trenutek njenega vznika iz morske pene. Rojstvo Venere se zgodi kot rez, ki razloči nebo in zemljo in tako ustvari vmesni prostor, v katerem stvarstvo nenehno postaja. Brez reza namreč ni ne pogleda ne stvarjenja. Le inercija.
Koncept, koreografija, besedilo in izvedba: Mala Kline
Scenografija, kostumografija, fotografija: Petra Veber
Glasba: Kristjan KrajnčanRežija filma: Mala Kline, Hana Vodeb
Kamera: Hana Vodeb in Darko Herič
Video sinhronizacija in mapiranje: Hana Vodeb
Filmska montaža: Hana Vodeb
Oblikovanje svetlobe in tehnično vodstvo: Jaka Šimenc
Prevod besedil: Katja Kosi
Izvršna produkcija: Ajda Kline
Produkcija: ELIAS 2069 in Mercedes Klein
Koprodukcija: Center kulture Španski borci / Zavod EN-KNAP, Kino Šiska and Nomad Dance Academy Slovenija
Lucinda Childs
2022
V zadnjih dveh desetletjih smo bili priča številnim ponovnim postavitvam, rekonstrukcijam ali zgodovinskim odrskim študijam repertoarja iz različnih faz sodobnega plesa. Nekatere so postavljali avtorice in avtorji sami, druge tisti, ki so jih umetniška dela tako ali drugače nagovorila.
Vrnitve k umetniškim opusom so bile v tem času bolj ali manj odmevne, a med uspešnejše sodijo prav gotovo koreografska dela ameriške koreografinje Lucinde Childs. Ta so v zadnjih desetletjih vzbudila izjemno zanimanje pri generacijah umetnic in umetnikov, ki v času njihovega nastanka nemara še sploh niso bili rojeni. Ker se jih občinstva na različnih koncih sveta nikoli ne prenasitijo in ker so za plesalke in plesalce vselej velik izziv, se dela iz opusa Lucinde
Childs vztrajno vračajo na svetovne odre in na novo rojevajo.
Koreografija: Lucinda Childs
Odrska postavitev: Ty Boomershine
Izmenična zasedba: Ty Boomershine, Anna Herrmann, Emma
Lewis, Gesine Moog, Omagbitse Omagbemi, Lia Witjes-Poole, Alba Barral Fernandez, Javier Arozena
Kostumografija: Alexandra Sebbag
Oblikovanje svetlobe: Martin Beeretz
Zvok: Mattef Kuhlmey
Kostumografija: Alexandra Sebbag
Produkcija: Dance On/DIEHL+RITTER
Koprodukcija: STUK. House for Dance, Image and Sound/Münchner Kammerspiele
Organizacija v Ljubljani: Nomad Dance Academy Slovnija
in Kino Šiška (CoFestival)
Kaja Lorenci
od 2021
Kako nas glasba gane in s katerimi sredstvi lahko stanje ganotja (ganiti, ganiti se) prevedem v specifičen uprizoritveni jezik? Ples ima namreč sposobnost, da razkrije tisto, kar je v glasbi nedoumljivega, kar nas »premika« nekje od znotraj, ter hkrati to prednost, da je človeški in otipljiv.
Avtorstvo in izvedba: Kaja Lorenci
Oblikovanje prostora, kostuma in luči: Petra Veber
Glasba: Žigan Krajnčan (vokal), Kristijan Krajnčan (violončelo)
Producent: DUM društvo umetnikov
Koproducenti: Nomad Dance Academy Slovenija, WorkShop Fundation
Snježana Premuš
2021
Fizične manifestacije so raziskovalen sodobnoplesni projekt, ki ga avtorica z različnimi sodelavci razvija od leta 2012. S kinestetično-plesnim sistemom (s principi »body-mind centering«) se osredotoča na študij koreografskih situacij, opazovanja, refleksije (z različnimi občinstvi, umetniki in strokovnjaki) ter na generiranja specifičnih partitur in predstavitvenih formatov, ki bi posameznemu študijskemu segmentu raziskave najbolj ustrezali. V osebni, družbeni in javni prostor s sodelavci vnaša premislek o telesnosti.
Koncept in režija: Snježana Premuš
Plesalci in soustvarjalci: Anja Bornšek, Ivan Mijačević, Snježana Premuš, Tina Valentan
Glasba in izvajanje: Boštjan Perovšek
Svetlobno oblikovanje in izvajanje: Špela Škulj
Kostumografija: Barbara Kapelj
Video: Maša Nonković
Fotografija: Marcandrea
Produkcija: Zavod Federacija Ljubljana
Projekt je nastal v okviru Creative Crossroads (LLB – Kreativna Evropa) v sodelovanju z NDA Slovenije
Koprodukcija: Bunker Ljubljana
Aleksandar Georgiev, Zhana Pencheva in Darío Barreto Damas
2020
DragON aka PONY je prvi del projekta dragON, koreografske trilogije, ki so jo skupaj ustvarili Aleksandar Georgiev, Zhana Pencheva in Darío Barreto Damas (znani tudi kot STEAM ROOM). Projekt se ukvarja s telesom protesta in praznovanja na drag sceni ter raziskuje njuno korelacijo znotraj plesa in koreografije.
Koreografija in ples: STEAM ROOM = Aleksandar Georgiev, Zhana Pencheva in Darío Barreto Damas
Glasba: Tsvetan Momchilov
Scenografija in kostumografija: Ralitza Toneva
Grafika: Gjorgji Despodov
Koprodukcija: Garage Collective, Brain Store Project in Nomad Dance Academy Slovenija.
Dragana Alfirević
2020
NARAVA je plesni projekt v trajanju, kjer se ukvarjamo z raziskovanjem giba v dialogu ter načini gledanja / biti gledan. NARAVA razpira vprašanja funkcije umetnosti in žive izvedbe danes, v socialnem in političnem okolju v katerem živimo in sprašuje " Ali lahko ples gledamo kot gledamo naravo; ali se lahko v okolje plesa vmestimo, kot se vmeščamo v naravo?"
Avtorica in producentka: Dragana Alfirević
Soavtorji: Beno Novak, Marko Batista, Slobodan Maksimović
Podpora ob realizaciji: Cukrarna, CUK Kino Šiška, Nomad Dance Academy Slovenija (soprodukcija)
Gisela Müller & Gebrüder Teichmann
2018
Ustvarjalci predstavo zasnujejo na tem, kako omenjeni mediji rabijo prostor, na materialnih virih gibanj, ki so zanje značilni (zvok in telo), kaj zanje pomenijo določeni kraji v stvarnem prostoru in kako je možno misliti njihovo komplementarnost. Raba prostora in telesa jim omogoča, da z različnimi tehnologijami najprej označijo nahajališča gradiv in da jih postopno transformirajo v umetniški objekt, v katerem koreografski in zvočni mediji niso več ločljivi. S tem predstava Spet jaz, vendar ne sama seže onstran kompozicije, na področje interdisciplinarne umetniške konstrukcije.
Koncept, gib, zvok: Gisela Müller, Gebrüder Teichmann
Dramaturško svetovanje: Jacopo Lanteri
Oblikovanje svetlobe: Martin Pilz
Produkcija: Tanzfabrik BerlinKoprodukcija: Nomad Dance Academy Slovenia
Goran Bogdanovski
2017
Plesna predstava 2:0 je nadaljevanje legendarne predstave 1:0. V njej je koreograf obul moške baletne plesalce v kopačke, spremenil oder v nogometni štadion in igral plesno predstavo drzno na tanki meji med umetnostjo in populizmom, plesom in športom, klasičnim in sodobnim.
Izbrana vrsta: Dejan Srhoj, Goran Tatar, Damjan Mohorko, Goran Bogdanovski
Zlata rezerva: Gregor Luštek
Strateg: Slobodan Maksimović
Strokovnjak: Rok Vevar
Tehnična ekipa: David Cvelbar, Borut Čelik, Kino Šiška
Produkcija: Fičo Balet
Koprodukcija: Kino Šiška, Nomad Dance Academy Slovenija, CoFestival
Predstavo so omogočili: Mestna občina Ljubljana in Co-Teaching v okviru projekta DANCE ON, PASS ON, DREAM ON programa Ustvarjalne Evrope Evropske Unije
Sponzor predstave: NZS – Nogometna zveza Slovenije
Posebna zahvala: Tomaž Klemenčič, Dare Radulovič in ND Ilirija 1911, Miša Zupančič, Boris Mikšič in Studio Mi, Irena Pivka, Sandra Anais, IGRA I2R d.o.o. in Šport Ljubljana
Wilhelm Groener
Od 2008
Vizualna umetnica Mariola Groener in plesalec Günther Wilhelm sta leta 2001 združila imeni v umetniški tandem WILHELM GROENER, ki ga znamči interdisciplinarno raziskovanje in tvori raznoroden performativno-koreografski opus, sestavljen iz odrskih postavitev, in-situ umetniških del, predavanj in razstav.
Koncept in izvedba: WILHELM GROENER – Günther Wilhelm & Mariola Groener
Produkcija: WILHELM GROENE v koprodukciji z Nomad Dance Academy Slovenija in Mime-Centrum Berlin/ITI
Organizacija: Nomad Dance Academy Slovenija in Kino Šiška
S finančno podporo: Ustvarjalna Evropa (EU) znotraj projekta Life Long Burning in programske linije Creative Crossroad, Mestne občine Ljubljana in Ministrstva za kulturo RS
Torvald Silver & Tehvan Ratsanik
Od 2008
Obed je raziskovalni in razvojni projekt, ki se ukvarja z integracijo glasu, diha, giba, domišljije in pripovedovanja zgodb v uprizoritveno dejanje. V sodelovanju s povabljenimi umetniki se v njem urita Torvald Silver in Tehvan Ratsanik, ki sta ga leta 2008 tudi zastavila.
Avtorja in izvajalca: Torvald Silver & Tehvan Ratsanik
Gostje: Primož Bončina, Irena Tomažin, Marko Batista, Nhandan Chirco
Produkcija in izvršna producenta: Gregor Kamnikar & Dragana Alfirević
Koprodukcija: Nomad Dance Academy Slovenija, Federacija, Društvo za razvoj gledališča v izobraževanju, YANVII, Laboratorio dell’Imperfetto