GALEBI LETIJO ZGODAJ

Bojana Robinson, Gyula Cserepes
2025

Galebi letijo zgodaj je koreografska predstava plesalke in koreografinje Bojane Robinson in plesalca ter koreografa Gyule Cserepes, ki raziskujeta, kako migracije preoblikujejo telo in identiteto. Avtorja, ki ju združujeta osebni izkušnji odraščanja ob razpadu Jugoslavije in selitev v nova okolja, skozi gib in zgodbo obujata spomine na premike med državami, jeziki in skupnostmi.


TRI LUNE GLEDAJO V NAŠ PLANET

Tina Benko, Ema Križič
2025

Umetnice nas vkrcajo na svojo ladjo in nas popeljejo na popotovanje po krajini vidnega, slišnega in čutnega, kjer se izkušnja gledanja plesa prenese na celotno gledalčevo telo. Čas se razpre v svoji gotovosti in preko gibanja plesalk vstopamo v področje kairosa, časa, ki presega ta trenutek, ki nas povabi v prepuščanje in odpre naše notranje slike, zaznave, odnose.


MAGIJA

Dragana Alfirević

Večletni projekt MAGIJA ima za cilj raziskovanje kinestetične empatije na področju plesa in koreografije. Avtorico zanima, kaj je nevidnega v plesu in neslišnega v zvoku, na kakšen način lahko afirmiramo sinestezijo (sodelovanje vseh čutov) v plesnem delu, ter kako lahko tvorno sodelujeta plesno delo in teorija.
Kaj je ples onkraj strogo optične informacije, kaj je tisto, kar v plesalcu pleše in kateri deli gledalca gledajo ples?

Oporno točko za delo je avtorica našla v knjigi Susan Foster »Koreografiranje empatije«, projekt pa se razvija v različne nove smeri, ki mu zagotavljajo med-disciplinarno sodelovanje z različnimi sodelavci. 


INSIDE THE OUTSIDE

Deborah Hay
2023


Deborah Hay je junija 2022 odprla proces izmenjave in izkustvenega učenja s plesnimi umetniki, zbrani okoli Nimad Dance Academy Slovenija. Proces se je iztekel v predstavo, ki je bila premierno uprizorjena leta 2023 v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana. 


VEČER PLESNIH SOLOV

Dejan Srhoj
2022


Za imenom, ki obuja uprizoritveno formo skorajda že obsojeno na preteklost, se razkrivajo trije performansi, raziskovalni procesi in soavtorska potovanja. Njihov skupni imenovalec in rdeča nit je koreograf in plesalec Dejan Srhoj, ki je k sodelovanju povabil umetnike, ki mu – vsak iz svojega medija, poetike in estetike – skozi skupno raziskovanje odpirajo nove vidike lastnega dela. 


FEMINISTIČNE POTI PLESA

2022

Navdih za sklop raznorodnih dogodkov z naslovom Feministične poti plesa smo našli v izjavi Franca Berardija Bifa, ki pravi, da je družbena solidarnost nemogoča med telesi, ki obstajajo v fragmentiranem prostoru in času, v digitaliziranem in avtomatiziranem prostoru.

SREBRNO ZLATO

2021

Srebrno zlato je projekt, proces, prostor, v katerem se srečuje več plesnih generacij v izmenjevanju znanja, izkušenj, spominov in hkratnem ustvarjanju skupnih spominov. Udeleženci se ukvarjajo z vprašanji časa in minevanja, s tem, kar je ostalo, s spektakularnim v vsakdanjem in z večplastnostjo odnosov. Gre za alternativen format ustvarjanja, v katerem se plesne vaje izvajajo tako, da vključujejo do 15 gostov, ki se po želji na različne načine vključijo v to, kar ustvarjamo. Meja med gledalci in plesalci ni vedno jasna, tvori pa okolje, ki je navdih za naše početje.

SEDAJ SEM...NESKONČNOST

Darko Dragičević, Jasmina Založnik
2020


Prihodnost je vselej projekcija in zato bolj spregovori o sedanjosti kot o dejanski prihodnosti. Kako misliti in si zamišljati prihodnost plesa in koreografije in njune umeščenosti v prihajajočih družbeno-političnih situacijah?

Jasmina Založnik in Darko Dragičević v interdisciplinarnem pristopu (h koreografiji telesa, glasbi in zvoku, naraciji in svetlobi) gledalca popeljeta na sprehod v futuristično imaginarno krajino.


TELESKOPIRANJE

Jana Jevtović, Engin Can
2018


Teleskopiranja je razumevanje plesalčevega telesa kot živega in živečega arhiva, v katerem se usedline gibov in gibanja vedno znova premeščajo, saj iz dopisovanja med sedanjostjo in preteklostjo vedno vznike nov gib, novo gibanje, ki se uleže ali bolje uležava skupaj z že uležanimi gibi in gibanji ter tako usedline drži v stalnem gibanju.
Teleskopiranje je proučuje, kaj točno se prenaša v plesu, ki ga plešemo in kaj točno se prenaša v procesih, ki spremljajo plesanje plesa: osebno življenje, družbene okoliščine, produkcija, organizacija, marketing, zagovorništvo, lobiranje, administracija plesa.

ROBOT NAO

Dejan Srhoj
2017


Robot Nao je instalacija-predstava, kjer robota Naa srečamo v sodobnem vsakdanjem okolju, v katerem nas gosti in v izpovednem žanru z nami podeli tegobe in radosti, kakršnih smo običajno vajeni pri svojih prijateljih in sosedih.

M

Marjeta Kamnikar in Gregor Kamnikar
2017

M je dokumentacijska in dokumentarna gibalna igra srečanj. Srečujejo se različne igre, ljudje, formati, prakse, mediji, ideje in širijo idejo družinskosti. Družina ni samo genska. (Re)Produkcija ni samo kapitalistična.
Gregor je leta 2007 rekel Marjeti, ki ji je zmanjkovalo priložnosti za gibanje, da lahko začne plesati. In res, Marjeta ja zavihala rokave in se pognala v ples. Nastalo je mnogo različic tega skoka v ples (srečanje, predstava, instalacija, pisma ...). Od takrat se Marjeta z drugimi, ki postajajo del igre in posledično družine, potaplja v “trenutke, da postanejo dogodki tako, da (iz)najdejo svojo dokumentacijo v kateremkoli že mediju”*.

CHOREOGRAPHIE BABY ! : Episode 6 / HAIL MAMMARY

JEVTOVIĆ & LARRÈROVIĆ
2014


Ta projekt je na besedilnem in uprizoritvenem pohodu proti slepi hermenevtiki ter umazani kuhinji uprizoritvene semiotike. Išče različne načine uporabe (po)znanih diskurzov in jezika, ki se jih upo-/iz-rablja v svetu uprizoritvenih umetnosti.


B MAPIRANJE

Urban Kmet, Kai Simon Stöger,  Jasmina Založnik
2013

B-mapiranje goji igro načrtovanja skupnosti. K sodelovanju vabimo delovne skupine ali/in nudimo občinstvu izkušnje “telesnih obzorij/horizontov” idej, ki se porajajo v skupini in so povezane prav z določenim trenutkom ali večjim časovnim razponom. 
B-mapiranje je umetniški projekt, ki omogoča skupinsko pogajanje o tem, kaj je na tehtnici in kaj želimo kot skupina zgraditi.