Bojana Robinson, Gyula Cserepes
2025
Galebi letijo zgodaj je koreografska predstava plesalke in koreografinje Bojane Robinson in plesalca ter koreografa Gyule Cserepes, ki raziskujeta, kako migracije preoblikujejo telo in identiteto. Avtorja, ki ju združujeta osebni izkušnji odraščanja ob razpadu Jugoslavije in selitev v nova okolja, skozi gib in zgodbo obujata spomine na premike med državami, jeziki in skupnostmi.
Koncept, koreografija in izvedba: Bojana Robinson in Gyula Cserepes
Dramaturgija: Maša Radi Buh
Svetovanje in podpora: Jasmina Založnik
Avtorska glasba in izvedba v živo: Januš Aleš Luznar (alias Yanoosh)
Kostumografija: Timotej Rosc
Produkcija in koordinacija: Mojca Prešern Levstik
Tina Benko, Ema Križič
2025
Umetnice nas vkrcajo na svojo ladjo in nas popeljejo na popotovanje po krajini vidnega, slišnega in čutnega, kjer se izkušnja gledanja plesa prenese na celotno gledalčevo telo. Čas se razpre v svoji gotovosti in preko gibanja plesalk vstopamo v področje kairosa, časa, ki presega ta trenutek, ki nas povabi v prepuščanje in odpre naše notranje slike, zaznave, odnose.
Avtorici, plesalki: Tina Benko, Ema Križič
Glasbenica: Ida Hiršenfelder
Oblikovalka svetlobe in prostora: Toni Soprano
Starejša sestra: Dragana Alfirević
Kostumografinja: Dajana Ljubičić
Oblikovalec grafične podobe: Danijel Mohorič
Fotografinja: Nina Pernat
Produkcija: NDA Slovenija, Dragana Alfirević
Koprodukcija: Center plesa Maribor, Divje ptice IPG
zahvale | DUM projektni prostor, Mestni muzej Ljubljana
Hvala Dragani Alfirević, Borutu Savskem, Stefanu Döppner.
Dragana Alfirević
Večletni projekt MAGIJA ima za cilj raziskovanje kinestetične empatije na področju plesa in koreografije. Avtorico zanima, kaj je nevidnega v plesu in neslišnega v zvoku, na kakšen način lahko afirmiramo sinestezijo (sodelovanje vseh čutov) v plesnem delu, ter kako lahko tvorno sodelujeta plesno delo in teorija.
Kaj je ples onkraj strogo optične informacije, kaj je tisto, kar v plesalcu pleše in kateri deli gledalca gledajo ples?
Oporno točko za delo je avtorica našla v knjigi Susan Foster »Koreografiranje empatije«, projekt pa se razvija v različne nove smeri, ki mu zagotavljajo med-disciplinarno sodelovanje z različnimi sodelavci.
Avtorica: Dragana Alfirević
Deborah Hay
2023
Deborah Hay je junija 2022 odprla proces izmenjave in izkustvenega učenja s plesnimi umetniki, zbrani okoli Nimad Dance Academy Slovenija. Proces se je iztekel v predstavo, ki je bila premierno uprizorjena leta 2023 v Stari mestni elektrarni - Elektro Ljubljana.
Koreografija: Deborah Hay
Izvedba: Dragana Alfirević, DISKOlektiv, Jana Jevtović, Beno Novak, Jan Rozman, Dejan Srhoj
Kostumografija: Dajana Ljubičić
Oblikovanje svetlobe: Špela Škulj
Produkcija: Jasmina Založnik in Dragana Alfirević
Odnosi z javnostmi: Urška Comino
Fotografije: Sunčan Stone
Produkcija: Nomad Dance Academy Slovenija, 2023
Koprodukcija: Bunker, Kino Šiška, DUM-- Društvo Umetnikov
Dejan Srhoj
2022
Za imenom, ki obuja uprizoritveno formo skorajda že obsojeno na preteklost, se razkrivajo trije performansi, raziskovalni procesi in soavtorska potovanja. Njihov skupni imenovalec in rdeča nit je koreograf in plesalec Dejan Srhoj, ki je k sodelovanju povabil umetnike, ki mu – vsak iz svojega medija, poetike in estetike – skozi skupno raziskovanje odpirajo nove vidike lastnega dela.
Koncept, soustvarjanje, izvedba: Dejan Srhoj
Koreografije: Jan Rozman, DISKOlektiv
Glasbena kompozicija "Lesene letve" ter zasnova
interaktivnih tal: Boštjan Perovšek
Glasba v živo: Bowrain
Dramaturgija: Katarina Pejović
Kostumografija: Dajana Ljubičić
Oblikovanje svetlobe in tehnična podpora: Danilo Pečar
Izdelava lesenih letev: Slavko Trivković
Produkcija: Dejan Srhoj in Nomad Dance Academy Slovenija
Odnosi z javnostmi: Urška Comino
Foto: Sunčan Stone
Urška Boljkovac
2022
Navdih za sklop raznorodnih dogodkov z naslovom Feministične poti plesa smo našli v izjavi Franca Berardija Bifa, ki pravi, da je družbena solidarnost nemogoča med telesi, ki obstajajo v fragmentiranem prostoru in času, v digitaliziranem in avtomatiziranem prostoru.
Kuratorici: Dragana Alfirević in Jasmina Založnik
Organizacija in produkcija: NDA Slovenija in Kino Šiška
S podporo: DOPODO in Ustvarjalna Evropa; MOL, MJU, GPS/TMU
2021
Srebrno zlato je projekt, proces, prostor, v katerem se srečuje več plesnih generacij v izmenjevanju znanja, izkušenj, spominov in hkratnem ustvarjanju skupnih spominov. Udeleženci se ukvarjajo z vprašanji časa in minevanja, s tem, kar je ostalo, s spektakularnim v vsakdanjem in z večplastnostjo odnosov. Gre za alternativen format ustvarjanja, v katerem se plesne vaje izvajajo tako, da vključujejo do 15 gostov, ki se po želji na različne načine vključijo v to, kar ustvarjamo. Meja med gledalci in plesalci ni vedno jasna, tvori pa okolje, ki je navdih za naše početje.
Ustvarjalci/zasedba: Marjeta Kamnikar, Liana Kalčina Srhoj, Djordje Balmazović, DISKOlektiv, Dragana Alfirević, Maja Dekleva Lapajne, Jana Jevtović, Dimitra Alfirević Srhoj, Ajda Tomazin
Umetniška koordinacija in produkcija: Dragana Alfirević
Oblikovanje svetlobe in tehnična podpora: Borut Cajnko
Produkcija: Nomad Dance Academy Slovenija v sodelovanju z Novo pošto (Slovensko mladinsko gledališče in Maska Ljubljana), DUM ––Društvo umetnikov ter studio Moj korak
Hvala: Silva Ros, Jasna Knez, Rok Vevar, Primož Bončina, Sofia Grassi, Lav Kovač, Adam Kinner, Ivan Mijačević
Darko Dragičević, Jasmina Založnik
2020
Prihodnost je vselej projekcija in zato bolj spregovori o sedanjosti kot o dejanski prihodnosti. Kako misliti in si zamišljati prihodnost plesa in koreografije in njune umeščenosti v prihajajočih družbeno-političnih situacijah?
Jasmina Založnik in Darko Dragičević v interdisciplinarnem pristopu (h koreografiji telesa, glasbi in zvoku, naraciji in svetlobi) gledalca popeljeta na sprehod v futuristično imaginarno krajino.
Koreografija: Nina Meško v sodelovanju z Darkom Dragičevićem in Jasmino Založnik
Kompozicija in oblikovanje zvoka: Brane Zorman
Oblikovanje svetlobe: David Orešič
Besedila: Darko Dragičević in Jasmina Založnik
Glas: Alexandra Baybutt
Prevod, lektura in svetovanje: Urban Belina
Lektura: Alexandra Baybutt, Alan Cunningham
Grafično oblikovanje: Dragana Krtinić
Promo fotografija: Dino Schreilechner
Dokumentarne fotografije: Kaja Brezočnik, David Orešič
Video: Dino Schreilechner, Matej Marinček
Produkcija: NDA Slovenija
Koprodukcija: Kino Šiška, JSKD
Jana Jevtović, Engin Can
2018
Teleskopiranja je razumevanje plesalčevega telesa kot živega in živečega arhiva, v katerem se usedline gibov in gibanja vedno znova premeščajo, saj iz dopisovanja med sedanjostjo in preteklostjo vedno vznike nov gib, novo gibanje, ki se uleže ali bolje uležava skupaj z že uležanimi gibi in gibanji ter tako usedline drži v stalnem gibanju.
Teleskopiranje je proučuje, kaj točno se prenaša v plesu, ki ga plešemo in kaj točno se prenaša v procesih, ki spremljajo plesanje plesa: osebno življenje, družbene okoliščine, produkcija, organizacija, marketing, zagovorništvo, lobiranje, administracija plesa.
Ples, koreografija, urjenje: Jana Jevtović, Engin Can
Oblikovanje zvoka in svetlobe: Zoran Grabarac
Sodelavec: Rok Vevar
Glasba: Suzanne Ciani, Buchla Concerts 1975, Finders Keepers Records, Velika Britanija, 2016
Besedilo: Marie-Louise Angerer “Too Much Time: On the Productive Difference of the Interval” (iz publikacije Time and (In)Completion – Images and Performances Of Time in Late Capitalism, urednika Tomislav Medak in Goran Sergej Pristaš, založil BADco, Zagreb, 2014
Produkcija: Nomad Dance Academy Slovenija, Jana Jevtović in Engin Can, v sodelovanju s Cirkulacijo2
Hvala Dragani Alfirević, Borutu Savskem, Stefanu Döppner.
Dejan Srhoj
2017
Robot Nao je instalacija-predstava, kjer robota Naa srečamo v sodobnem vsakdanjem okolju, v katerem nas gosti in v izpovednem žanru z nami podeli tegobe in radosti, kakršnih smo običajno vajeni pri svojih prijateljih in sosedih.
Scenarij: Slobodan Maksimović, Dejan Srhoj
Programiranje robota Naa: Vid Podpečan
Scenografija: Teo Kajzer, Sara Slivnik
Konstrukcija Naovega doma: Jaka Mihelič
Produkcija: Nomad Dance Academy Slovenija
Koprodukcija: Kino Šiška & CoFestival
Podpora: Inštitut Jožef Stefan in program Kreativna Evropa Evropske Unije/Creative Europe Programme of the EU, projekt DANCE ON, PASS ON, DREAM ON
Robot NAO je bil prvotno razvit za projekt INNODAY pri Expectrum na Švedskem. Posebna zahvala projektni vodji Nini Božič.
Marjeta Kamnikar in Gregor Kamnikar
2017
M je dokumentacijska in dokumentarna gibalna igra srečanj. Srečujejo se različne igre, ljudje, formati, prakse, mediji, ideje in širijo idejo družinskosti. Družina ni samo genska. (Re)Produkcija ni samo kapitalistična.
Gregor je leta 2007 rekel Marjeti, ki ji je zmanjkovalo priložnosti za gibanje, da lahko začne plesati. In res, Marjeta ja zavihala rokave in se pognala v ples. Nastalo je mnogo različic tega skoka v ples (srečanje, predstava, instalacija, pisma ...). Od takrat se Marjeta z drugimi, ki postajajo del igre in posledično družine, potaplja v “trenutke, da postanejo dogodki tako, da (iz)najdejo svojo dokumentacijo v kateremkoli že mediju”*.
Zasnova celotne igre M in prvotna igralca igre M: Marjeta Kamnikar in Gregor Kamnikar
Produkcija: Gregor Kamnikar, Federacija, Nomad Dance Academy Slovenija
Koprodukcija: idto.upri.se, Svet
Podpora: Mestna občina Ljubljana, Erferifund
Program Ustvarjalna Evropa Evropske Unije v okviru DANCE ON, PASS ON, DREAM ON podpira tudi M.
JEVTOVIĆ & LARRÈROVIĆ
2014
Ta projekt je na besedilnem in uprizoritvenem pohodu proti slepi hermenevtiki ter umazani kuhinji uprizoritvene semiotike. Išče različne načine uporabe (po)znanih diskurzov in jezika, ki se jih upo-/iz-rablja v svetu uprizoritvenih umetnosti.
Urban Kmet, Kai Simon Stöger, Jasmina Založnik
2013
B-mapiranje goji igro načrtovanja skupnosti. K sodelovanju vabimo delovne skupine ali/in nudimo občinstvu izkušnje “telesnih obzorij/horizontov” idej, ki se porajajo v skupini in so povezane prav z določenim trenutkom ali večjim časovnim razponom.
B-mapiranje je umetniški projekt, ki omogoča skupinsko pogajanje o tem, kaj je na tehtnici in kaj želimo kot skupina zgraditi.